יאיר מונקר – טיפים לרכישת רכב מיד שנייה

כל מה שחשוב לדעת לפני רכישת רכב יד שנייה!

מאת  יאיר מונקר, יועץ רכב

רוב רוכשי הרכבים רוכשים רכב משומש ממוכרים פרטיים. לצד הוזלת העלות המשמעותית, רכישת רכב יד 2 יכולה להיות גם מסוכנת ואתם עלולים ליפול למלכודת של רכישת רכב לא תקין או גרוע מזה, רכב גנוב או מעוקל- מה שכמובן יעלה לכם הרבה כסף בסופו של דבר.

כדי שזה לא יקרה, לפניכם הכללים החשובים ביותר עליהם יש להקפיד ברכישת רכב משומש:

1.      הגדירו תקציב. לפני שאתם מתחילים בחיפוש אחר הרכב הרצוי, הגדירו לעצמכם מהו התקציב שלכם לרכישת מכונית. מעבר לעלות הרכב עצמו, חשבו גם עלויות נלוות כמו בדיקת רכב, תיקונים קטנים ועמלת העברת בעלות.

במידה ואתם מחליטים לקחת הלוואה לצורך רכישת הרכב, בדקו מהם תנאי ההלוואה המוצעים לכם בבנק ובגופי המימון השונים. על מנת להעניק לכם הלוואה בתנאים טובים- השאירו לנו את פרטיכם ונציגנו יחזור אליכם בהקדם, ייקח מכם את כל הפרטים הנחוצים ויחד עם הצוות המקצועי שלנו, שכולל מומחים בתחום הרכב ונציגים של הבנקים השונים, ירכיב לכם את ההלוואה בתנאים האטרקטיביים ביותר.

2.      צמצמו אפשרויות. לאחר שהגדרתם את התקציב שלכם לרכישת רכב, צמצמו את האפשרויות על ידי מיקוד הרכב הנכון עבור הצרכים שלכם- מספר מושבים, נפח מנוע וכו'.

3.      וודאו את זהות המוכר. אם החלטתם לרכוש רכב מאדם פרטי, בקשו ממנו לראות תעודה מזהה ואת רישיון הרכב וודאו שהרכב אכן רשום על שמו.

4.      וודאו שהרכב לא משועבד. משרד התחבורה מאפשר לבדוק שעבוד או עיקולים שיש על רכב – עשו זאת ואף הגדילו ראש ובדקו גם ברשם המשכונות וברשם החברות שהרכב לא משועבד.

5.      הכינו לכם שאלות מראש. רשמו את כל השאלות החשובות לגבי הרכב- האם עבר תאונות, נפח מנוע, קילומטרז' וכו'. הביטו על מספר המנוע וודאו שזהו המספר המופיע על רישיון הרכב.

6.      בדקו מתי הפעם הבאה שעל הרכב לעבור טסט. אם המועד קרוב, תוכלו להוריד או להתחלק בעלות עם המוכר.

7.      סמכו על עצמכם. לכו לראות את הרכב לאור יום ובקשו לעשות עליו סיבוב. תרגישו אותו, הקשיבו לצלילים שלו והיו ערניים לכל דבר מוזר.

8.      קחו את הרכב לבדיקה. גם אם בדקתם הכל ונסעתם על הרכב, אל תקנו מבלי לקחת את הרכב לבדיקה רשמית במכון רישוי. בבדיקות האלו מתגלים ליקויים שלא תמיד נראים לעין ועלולים להשפיע על המחיר ועל החלטת הקנייה שלכם.

9.      סכמו מראש על החלוקה ביניכם של עמלת העברת בעלות. לרוב העמלה נחלקת בין המוכר לקונה, אך גם זה עניין של משא ומתן.

10.   סיימו את התהליך עד סופו. בצעו את העברת הבעלות בדואר ורק לאחר קבלת האישור- תתחדשו!

הכותב הוא יאיר מונקר – חובב רכב ויועץ.